KAUSI 2008

Ennen lukemista pieni varoitus niille, jotka eivдt tunne kirjoittajaa ja tдmдn kieroa huumorintajua tai niille, joilla on muuten vaikeaa. Tekstit on kirjoitettu joiltain osin pilke silmдkulmassa, ei elдmдn tarvi olla aina vakavaa.. Eikд kaikkea tarvi ottaa tosissaan. Tekstit on tosia, elдmд on. Lisдksi Suomessa on kuitenkin sanavapaus, ainakin oli vielд, kun nдitд aloin kirjoitella.. He

19.1 Paljakka Sm -Sprint

Kisakausi 08 pддstiin pyцrдyttддn ajallaan alkuun, vaikka lumitilanne oli mitд karmein. Uuden kelkan tultua syksyllд, olisin toivonut lunta Ouluun, mut eipдhдn tuota ole vielдkддn kuin sentti, ja sentti ku ei ole mitддn. Reenit oli siis jддnyt vдhiin (alle 400 km), mut mikд oivallisempi paikka reeneta tдysin erinlaisella kelkalla olisi kuin Paljakan Sm koitos, josta Sprint karavaani starttasi.

Keli Paljakassa aivan mahtava. Lunta yli puoli metriд ja rata todella haastava jyrkkine ylд- ja alamдkineen.

Eka startti ja heti lдhdцn jдlkeen ongelmia, kun ei meinanut koko ylдmдki osuudella pysyд kuljettajan paikalla. Ohjaus veteli sinne tдnne ja vдhдn tuonnekkin ja kyllд oli hankalaa. Vдhдn yli puolenvдlin tuli ensimmдisen kerran ikдvд vanhaa kunnon Racinkia ja tunne pysyi maaliin asti. Ei hetken rauhaa ohjauksen kanssa ja kun koitti viedд niinku vanhaa. ylhддltд ja kovaa, oli tilanteita jatkuvalla syцtцllд tarjolla. No eka kiekan aika riitti kympin kastiin kuitenkin, mut ei paljon  muuten lohduttanut. Siinд sit istuin audis ja mietin, et mitд tulilientд ottais ajon parantamiseksi, niin se sammua pдrskдhti ja eikд kдyntiin enдд millддn. Vit** ettд se pitдд vastustaa. Vasta viikko sitten meni pumpun remmi poikki, joten epдilys pumpun hajoamiseen oli aika luonnollinen.

Toinen kiekka ja max attack oli kadonnut. Vit**** niin ettд nдki vihreдд. Itse ajo meni ehkд vдhдn jo paremmin mut otetta kelkkaan ei saa millддn. Ja silloin kuin kelkka vie eikд toisinpдin on tuloksena ulosajo ja juuri siinд jyrkimmдssд mдessд mitд koko kisasta lцytyi. Pддsin kuitenkin takaisin reitille mut odotin takaa lдhteneen jannun, ettei mene senkin ajo pipariksi. Kyllд tдд ralli oli hдvitty. Meinasin ajaa jo koko paskakasan kдrryyn, mut pihinд miehenд en raskinut, vaan ajetaan nyt sitten koko rahalla. Seuraava tauko menikin sitten kyytejд jдrjestellessд, omalle porukalle sekд peleille ja vehkeille.

Kolmannen kiekan ajoin sitten ihan piruuttani ja reeniд hakien. Ei mitддn uutta auringon alla. Ei minkддnlaista tuntumaa koko kelkkaan. Sijoitus 14. SM taistot 3 saakkiin saa unohtaa. Kymppiinkin on kiire. Alkoi kyytin katselu.

 

20.1 Rokua Sm- Sprint

Auto saatiin rдjдytettyд kдyntiin ja niin pддstiin Rokuan kisaan mukaan. Erittдin lдhellд oli myцs toteutua ajatus kдydд vaihtamassa kotoa vanha kunnon sotaratsu alle, mut kun auto oli hiukan epдvarma ,en lдhtenyt kokeileen sen kestдvyyttд. Reellд mennддn.

Rata Rokualla oli mukavaa latupohja luikutusta ja luntakin oli sopivasti. Muuten koko kisa oli turhan joutavaa nipotusta. Joidenkin piti jдttдд autot kilometrien pддhдn varikolta ja ne jotka osasivat valehdella, pддsivдt parkkiin varikon viereen. Tilaa olisi kyllд ollut. Noh, olipahan jдrkkдreillдkin paskan tдrkeдд tekemistд liikenteen ohjauksessa.

Kisa alkoi ja lдhdin sillд periaatteella et maaliin tullaan. Max attakkia ei voinut kдyttдд tдnддnkддn siis. Radan ollessa liukkaampi kuin Paljakassa, kдyttдytyi Re taas sitten ihan erillд lailla. Ekalla kiekalla ei vielд kuitenkaan liukasta ollut ja pддsin ajamaan semmoisen ihan tuhnun kierroksen. Ei tuntunu ihan missддn, eikд kyllд mennykkдд mihinkддn. Alkaa muistuttaan aikaa kaksi vuotta taaksepдin kun racinki tuli taloon. Sijoitus 10.

Toiselle kiekalle hiukan varovaisemmin kun jддtд oli tullut nдkyviin, mut ihan turhaan. Pito oli kuitenkin melko hyvд, liekkц johtunut lauhasta sддstд ja rдntдsateesta, et pitoa olisi ollut. Aika kierrokselta sen mukainen. Sija 10.

Kolmas kiekka rutiinilla tuntumaa hakien. En lцytдnyt. Viimeisen pitkдn suoran alussa sitten ajolinja hiukan liikaa oikealle reunalle ja roikkuminen pehmeдn poorin reunalla kдytдtti vauhdin nollassa. Loppusijoitus 10.

Ajoa pitдisi saada alle, ei tдstд muuten mitддn tule. Ajotyyli on muutettava kokonaan erilaiseksi reuhaavasta repijдstд, jouhevaksi jopottelijaksi. Sitд en tiedд, ettд kuinka se taas onnistuu.

Kirkkokyyti kuvia lцytyy lataamalla tдmдn linkin alta. Siitд kiitos.

 

16- 17. 2 Kitee SM Sprint

Tдnne piti startata petraamaan sijoitusta SM kapinassa, vaan kuume ja flunssa vei miehen petin pohjalle. Samalla tuli muutenkin mittari tдyteen..

 

5. 4 Snowstar Mk- Enduro SM, Rovaniemi, B/N 600

Mittari oli sen verran vajonnut, et pддtin toteuttaa yhden haaveen ja kдydд ajamassa pitkдn enduron. Harmiksi vaan kerkesin myydд uuden Re: n ennen kisaa ja nдin oli ajaminen ,jo vanhaksikin todetulla kilparatsulla, Racingilla! Olinhan kuitenkin kerennyt ajaa hirveдsti sillд tдlle talvelle (alle 100 km) ennen starttia, joten ei huolen hдivдд.. He. Eikun menoksi.

Kisa starttasi La aamuna klo 10.10 minun osalta. Eka pдtkд oli nopea ja lyhyt. Lдhdin sillд periaatteella et kaikki peliin vaan ja niin menin. Pдtkдllд ei virheitд tullut, mutta kello ei tykдnnyt ja luokan 8 nopein aika sille ek:lle.

Seuraava ek oli 45 km ja lдhtц tapahtui aivan eka ek:n jдlkeen. Lдhdin ajamaan reipasta reittivauhtia vдhдn muita kyttдillen mut eihдn siellд ketддn missддn nдkynyt. Pдtkд meni todella vaihtelevaa maastoa, oli nopeaa metsдautotien pohjaa aina tiukkaan puunkiertoon ja paljaiden soiden ylityksineen. Ei virheitд pдtkдllд, mut viimeisellд kilometrillд tuli yksi kelkka kantaan, jonka pддstin ohi vдhдn ennen maalia. Ei paha. Eikun huoltoon ja tankkamaan niin kelkkaa kuin miestд.

Huollossa oli Jape joka tankkasi kelkan ja mд koitin sit tankata siinд itteni. Aika meni todella nopeaa ja tuli tunne, et niinkцhдn tдssд jaksaa vielд ajaa. Kuivat hanskat ja huppu pддlle ja eiku menoks.

Kolmas pдtkд oli 65 km ja samanlaista pдtkдд kuin kakosellakin. Ajoin jo koko pдtkдn tдysiд. Pitkдt suorat Racinki valitti jo siihen malliin et itteдki hirvitti. Nopeusmittari oli koko ajan metsдautotien pohjilla 140- 160 km vдlissд. Ei kulkenu lujempaa. Kyllдhдn se reitti oli sit kulunut vдhдn tympeдn malliseksi vanhalle ratsulle ja kun tцyssyt nakkaa aina kelkan keulan ilmaan on vauhti heti pois. Pari kelkkaa tuli pдtkдllд ohi ja kun jarrukahvan ruuvinpддt painuivat reisilihakseen alkoi jopa vдhдn tympдstд. Onneksi matkaa ei maaliin enдд ollut montaa kilsaa. Virheitд ei tullut ja ajo olikin ehkд turhan virheetцntд sillд aika ei ollut hддvi.

Noh maaliin kuitenkin pддsin, joka olikin tavoite. Mutta loppusijoitus oli tyly 14. Ei muuta kerrottavaa..

 

6.4 Snowstar Mk- Sprint, Rovaniemi, Pro

Seuraavana aamuna olo oli enemmдn kuin jдykkд edellispдivдn ajon jдlkeen. Ei ensimmдistд lihasta ropassa, joka ei olisi ollut jumissa. Eikun kisaan.

Sprintti rata muistutti vдhдn enskan ekaa pдtkдд, rossiratoineen kaikkineen.

Eka startti ja ajoin vain maksimilla. Ei virheitд, ei tilanteita. Toiseksi viimeinen.

Toinen kiekka tдysin samanlainen. Jдin toiseksi viimeiseksi. Lдhdin kotia..

 

Yhteenveto kelkkakaudesta -08

Ei mennyt suunnitelmat nappiin. Huono talvi ja vдhдiset kilometrit tekivдt tepposet, eli pokaalit sai unohtaa. Vanhalla ei taasen vaan muuten enдд kerkeд.

Yksi suuri merkkipaalu saavutettiin kun sain ajettua Rovaniemen Sm Enduron lдpi ilman ihmeempiд ongelmia ja koomailuja. Laji on erittдin mielenkiintoinen, siitд ei pддse mihinkддn.

Taas nдin kevддn painaessa pддlle tuntuu ensi kausi mahdottomalta. Suuria investointeja joutuisi tekemддn ja pelimerkit on ujolla katselussa. Jos siihen asiaan ei tule muutosta, on erittдin todennдkцistд et tдmдn kisapuolen kohdalta jддdддn "osa-aikaelдkkeelle".

Mutta niinkuin aina kuitenkin on vannomatta paras ja katsotaan sitten taas syksyllд uudestaan mitд tuleva tuo. Tai minun tapauksessa vie.. He

Nyt jatketaan tцrkymцykyillд, kun niitд on halli puolillaan.. 

 

AUTOKISAT

 

2-4.5 Kemora, Asfalttikunkku, EVK & Yleinen

Lumet suli ja hallis oli asuttu jo monta viikkoa. Varmoja kevддn merkkejд. Kahden auton rakentaminen yhtд aikaa on toki hidasta, mut todennдkцisyys et toinen niistд joskus valmistuisikin oli suuri.. He

Nдihдn siinд kдvi ja Sierran sain nippuun ekana. Hommaa oli ihan riittдvдsti kuitenkin. Lisдksi kun vielд ne normaalit vastustamiset niin avot. Kuitenkin viimeisellд viikolla sain sen sille mallille et ehdin kдyttддn sддdцs ja nдin oli hyvд mieli startata kohti Kemoraa.

Torstaina oli reenipдivд ja kokeilin Sierrassa kaikenlaisia sддtцjд ja renkaita. Mieleiset renkaat lцytyivдt varsin nopeasti ja autokin tuntui todella hyvдltд ajaa tolla radalla. Eikun kisaan...

Perjantai

Eka startti ja lдhdцssд liian vдhдn kierroksia tai jotain. Hyytyi lдhtццn kuitenkin. Eikun atakilla perддn letkan viimeisenд ja raivoisaan takaa-ajoon. Heti kuitenkin lдhdцn jдlkeen sain pari autoa ohitettua ja lдhtцsuoran alussa pari lisдд, joten tulin maaliin toisena. Paikka suoraan vдlieriin.

Toinen startti ja lдhtц edelleen epдonnistui. Taas vauhdilla perддn ja toiselle kierrokselle mennessд olin jo noussut 3:si, joka riitti nousuun vдlierд II:een.

Kolmas startti oli kans huono. Nyt kierroksia oli liikaa. Taas jдlkeen ja nyt oli oikeasti kiire sillд kolme jatkoi. Aikani noustuani ajoin tovin ylikovaa.comin Dexterin perдssд, sijoitus silloin 4, josta karuselli mutkassa vддntдydyin ohi. Tilanteesta on komea video kyseisellд kotisivuilla, kannattaa katsoa. Olin maalissa tyytyvдinen, mut sitten kuulin saaneeni mustan lipun oikomisesta. En kyllд ymmдrrд mis tilantees, kun niitд oli riittдvдsti koko puolentoista kierroksen ajan, sen verran tuli kovaa konttiin ja kyljelle porukkaa. Kyllдhдn se vitutti, selvдhдn se. Historian ensimmдinen musta lippu on kirjattu pдivдmддrдlle 2.5.2008. Jos en olisi nдin kцyhд, ostaisin silmдlaseja Kemoran lippumiesten suuntaan, eikц niitд nyt saa kahet yhden hinnalla..

Tarjouksia e tehty mistддn.

Lauantai

Yleinen luokka ja mieli oli leppynyt edellispдivдn lipun takia. Lдhdцssд taas ongelmia, mut sain nipun nopeasti kiinni. Edessд meni kolmen auton porukka kun nдistд yksi lдhti lentokerhoon. Sain katsella aitiopaikalta kun Fiudea vietiin. Siitд tilanteesta tuli edellд ajaneelle musta lippu, ja nдin pддsin suoraan sunnuntaille. Hiukan tuuria oli nyt mukana. Muuten ei ihmeempдд ohjelmaa.

Tarjouksia heitettiin pari ,mut ei tullut mitддn.

Sunnuntai

Eka startti ja sama hyytymisvika lдhdцssд. Raivolla perддn ja max atakilla vaan autoista ohi, yksi toisensa jдlkeen. Nousu riitti parempiin kerдilyihin sijoitus siis 3.

Toinen startti ja sama ongelma startissa. Yksi kerrallaan poimien kuitenkin jatkopaikalle ja nousu vдlieriin.

Kolmas lдhtц. Kierroksia reilusti ja nyt ei hyytynyt viivalle. Lдhtц vaan todella kova, mukana mm. Urrila yms. Kiire oli ja katsomon mutkassa pддsin mukavasti viidenneksi. Yhden sijan pддssд jatkosta. Edellд meni Raution Jouni kohtuu kulkevalla Impillд. En kehannut alkaa sikailemaan oman kylдn miehelle, vaan kyttдsin sopivaa hetkeд reilun pelin henkeen. Viimeinen mutka ja sieltд ulostulossa hirmu vauhti. Impin kans jo rinta rinnan kun yhtдkkiд mies kддntдд rajusti pддlle ja molemmat mennддn ulos radalta. Kivisuihkussa hajosi lasi ja kaasuttimiin meni kiviд, kun se hirtti pohjaan. Kyllд nyt vitutti melko rajusti. No peli on kovaa ja muisti on hyvд. Impille mustavalkoinen lippu tilanteesta kuitenkin. Itsellд nousi tie pystyyn. Mut periksi ei perkele annettu...

Tarjouksia heitin kaksi, yhden autosta 58(28) ja toisen 72:sta(36). 72 tarttui. Ja vielд kun Sierrakin meni kaupaksi oli ilo ylimmillддn! Voi tдtд onnenpдivдд. Ei riemulla rajaa kun sierralla ajaa. Paistaa se joskus risupartaankin..

Summa summarum, mahtava reissu. Aurinko paistoi koko ajan tдydeltд taivaalta. Ajaa sai koko rahan edestд ja Sierra pelasi hyvin ja oli huippu ajaa tuolla. Huonoa/ hyvдд tuuria oli molempia. Mut kaiken kaikkiaan tдydellinen viikonloppu.

Tдstд jatketaan ainakin oulaisissa, joko katsojana tai ajamassa, nдkee sit, et milloin saan keittiц remontin valmiiksi. 

 

20. 6 Iso-Syцte Sprint, juniorit/ lk9

Ei ehtiny Oulaisiin katsomaan vaan vkl meni juhlien merkeissд. Myцskin Oulun Jm kisat jдi ajamatta, mut katsomassa kдvin kuitenkin. Hetken mielijohde siis pisti osallistumaan Syцte sprinttiin.

Hommaa autossa oli jonkun verran. Suurin investointi oli ehkд kuitenkin leimallisten penkin ja vцiden hommaus. Onneksi oma sponsori sai sen verran jдrjesteltyд pikavippiд et penkki saatiin alle. Itse autoon en tehnyt juuri mitддn. Takapддn laitoin vaijereilla jumiin ja etujousten vдliin kiekan kumia et ei niin pohjailisi. Alusta muuten vaikutti aika pehmeдltд. Moottori oli rossikisan jдljiltд ja muistelin et se olisi ihan kunnossa. Sen kummemmin en ehtinyt autoa testata.

Juhannusaaton aamu valkeni aurinkoisena ja matkaan jouduttiinkin hyvissд ajoin. Kisapaikalla oli sдд aurinkoinen koko pдivдn ajan.

Eka startti siis Sprinttiin autopuolella ja aavistuksen oli jдnnitystд havaittavissa. Ei niinkддn lдhdцn kanssa vaan auton, jolla nyt ei liikaa ole tullu ajeltua. Valon vaihtuessa kytkin ylцs ja sit mentiin. Vдhдn koitti rцpistд ylhддltд, syytд en vielд tiedд. Eka mutka meni tunnustellen toiseen ajoin sitten vдhдn ylikovaa, kuten pitддkin. Tдssд vaiheessa huomasin et jarrut ei oikeen ota kuskin puolelta ja vдnkдrin puolen takarengas tuppas meneen lukkoon tiukois paikois. Ei se mitддn, kohta kolmannen mutkan jдlkeen alkoi ilmassa oleen savua ja keskellд rataa meni tumma vana, johon tietenkin ajoin toisen puolen renkaat. Auto hetken puski yms, mut sain pidettyд tilanteen hallussa. Toki vauhtia piti ottaa pois kun tuntuma katosi. Muuten eka startti meni hyvin. Aika nyt ei ollut hддvi, mut en kuitenkaan ollut viimeinen.

Toinen startti ja autossa vielд joku rцpцtys vika ylдkiekoilla. Eikд jarruissakaan nyt kehumista ollut. Ajoin kuitenkin koko kiekan, niin hyvin kuin tolla osaan ilman virheitд ja aikakin parani reilulla 1,5 sekalla. Toisen itselleni asettamista tavoitteista saavutin, toinen jдi aika kauas, kun naapurin kaveri ei ajanut omalla autollaan.. He.

Tдmд on varsin mukava laji ja varmasti tullaan ajamaan enemmдnkin nдitд, sen verran jдi kuitenkin hyvд maku hommasta. Vaikka tulosta ei tullut, oli kokemuksena vailla vertaansa.

Tдstд jatketaan jos rahaa lцytyy jostain, mahdollisesti Vaalan sprintissд tai ja Pellon Jm kinkereissд. Voi toki olla, et ei ajeta mitддn..

 

18-20.7 Poikkinaintiajot Jm, Pello, EVK ja Yleinen

Elдmдni ensimmдinen kolmenviikon loma alkoi tutusti remontti hommilla. Kemorasta saatu auto oli hyvд, mutta vдlitykset eivдt olleet mieleiset. Testilenkki Iinatissa lisдsi myцs hieman hommia kun pultit meni poikki toisesta etupyцrдstд kesken kiekan.. Auto tuli kuitenkin kuntoon vaikka kiire taas kerran tulikin.

Matkaan lдhdettiin To iltapдivдllд jo hyvis ajoin, et ehtii rauhas katsella maisemia, kun tдmд nyt ainoaksi kesдloma reissuksi jдд.. Pienen budjetin reissus, oli nukkuminen auton takahutlarissa.

Perjantai

Yц oli paleltu kontissa. Sen verran oli nukahdettu, et sai sanoa. Noh, nдillд mennддn..

Kisat osaltani alkoivat Evk: n alkueristд. Keli oli mitд mainioin. Eka startti lдhti hyvin, kun kiekat sattui kohdalleen ja muutenkaan ei mitддn ongelmaa ollut. Koitin vдhдn hakea vauhtia ja ajolinjoja, kun rauhassa sai mennд, nou hдtд. Siis lдhtцvoitto ja suoraan vдlieriin.

Toinen startti ja viivalla normaalisti. Lдhettдjд pysдyttдд kдden ennekuin nostaa lipun ja kaksi autoa pomppaa viivasta, itse odotin vielд lipun ja lдhdin perддn. Pidin tдtд selvдnд vilppinд. Vilppiд ei kuitenkaan tuomittu ja samassa tultiin konttiin lujaa. Linja leveдksi ja karsiutuminen kдvi mielessд. Otin kuitenkin viimeisen nousupaikan haltuuni seuraavassa mutkassa. Toiselle kiekalle mennessд edessд ajaneet kaksi autoa painivat koko ajan. Ja takaa tultiin yhtд lujaa. Eka mutka hieman leveдksi tyцssystд, kun lisдiskari repesi irti pellistд ja sijoitus laski pykдlдn. Kun lдhdettiin viimeiseen ylдmдki osuuteen jдi kaksi autoa yhteen ja pieni rako oli olemassa. Yritin mennд siitд vдlistд kun auto tuli eteeni ja kaatui siihen, ja sitten vielд painettiin vдngдllд vallille. Tie nousi pystyyn. Ei voi kuvitella tympimisen mддrдд. Takakontti oli lдjдssд akulle asti ja kukaan ei saanut lippua, niin vilpistд kuin perддnajoista. Liputuslinja siis selvд.

En kokeillut sitten mitддn autoakaan ostaa.

Lauantai

Edellisyцtд kylmempi oli koitettu nukkua ja pдivд olikin aika sateinen.

Eka startti ja vaihdoimme alle vesikelin erikoisrenkaat AQUAT, jotka lцysin Es:n rдnnin alta jo puolihomeisena. Maksoin kuitenkin tдyden hinnan.. Startissa oli tosi liukasta ja jдinkin varmaan viimeiseksi. Toisten pyцrimisten johdosta nousinkin toiseksi ja menin parempiin vдlieriin suoraan. Ei muita murheita.

Toinen startti ensimmдisen kaltainen. Kuitenkin rata oli sen verran kuivanut, et sain escortin vauhtiin. Tiukkaa vддntцд heti ekan mutkan jдlkeen. Sijoitus tдssд vaiheessa 4. Viimeinen jatkopaikka sunnuntaille. Ja konttiin tultiin koko ajan. Edessд mennyt Fiiatti kuski ei mennyt mihinkддn ja peitteli minkд osasi. Toisen kiekan alkaessani koitti fiiatti rцpцtellд edessдni, jolloin ohitin sen ja nousin kolmanneksi. Sitten menin menojani..  Kuitenkin todella lahon korin elдessд, repesi kojetaulu irti matkan aikana ja maalin saapuessani pддvirta meni pois pддltд. Onneksi eroa sitten seuraavana tulleeseen oli jo sen verran, et ei mitддn hдtдд. Nousu sunnuntaille siis selvд.

Tarjouksia piti tдssд vaiheessa jдttдд muutama todella upeasti tehdystд Fordin Escort "Tilhistд", todella kulkeva laite. Yli 70 lappua eikд tullut.

Ohtosen Toni teki tдssд vaiheessa viikonlopun komeimman kaadon ja jдlki oli tдmдnnдkцista.

Palkinnoksi Toni sai komean pytyn ja kakun.. Onnea vaan..

Sunnuntai

Цistд kylmin piti nukkua kaikki vaatteet pддllд. Joten hieman kohmeessa herдsin.

Eka startti ja rata olisi ollut kuiva, mutta onneksi hoksasivat kastella. Eipдhдn pддse kardaanilla vauhtiin.. Fiiatit ampuivat lдhdцstд piikkiin ja nдkyvyys meni, heti kun soralle tiputtiin. Radan liukkaus ja renkaiden huono pito takasi pyцrдhdyksen ja samassa rytдkдssд tuli silmiin sivuikkunasta niin paljon soraa, et oikeasti ei nдhnyt mitддn. Ajoin kuitenkin maaliin ollen kuudes.

Toinen startti ja kolmen joukkoon piti mennд. Lдhdцstд pддsin jo ihan kivasti ja ylдmдestд alaspдin tullessa oli nousu vдlieriin selvд. Sijoitus kolme ja vдlierдt odotti.

Vдlierд lдhti ja kaikki muut startissa olivat fiiatteja. Jдin hieman lдhdцssд, mut onnistuin yks kerralla ohittaan. Ylдmдessд kuitenkin pyцrдhtдnyttд autoa ohittaessa tuli jдlkitilanteessa fiiaatti sen verran rajusti kylelle, et penkka kutsui ja taas oli kaatuminen lдhellд. Tie nousi pystyyn..

Tarjouksia autosta oli 18 ja meni Glenn Prдstille. 5 suojaa kдvin tekeen, eihдn tuo nyt sen kummoisempi laite ollut.

Ei onnistunut ei, vaikka auto oli hyvд. Harmittavan laho kori vaan oli, mut moottori toimi alhaalla miellyttдvдsti. Ilman liika ajattelemisia ja kun ois vaan ajanut, eikд miettinyt liputuksia, olisi voinut olla mahdollisuudet pitkдlle, mut nyt meni nдin.

Yksi koppa vielд olisi tallissa, tдytyy alkaa niputtaan et pддsee vielд tдlle kaudelle viivalle. Ei pitдisi tulla huono tдstд pelistд. Katsotaan sit aikataulua et mihin kisaan valmistuu.

 

Autokauden 2008 paketointi!

Ei ollut kausi Greendevilin juhlaa. Luvattoman vдhдn tuli kilpaa ajettua kesдllд. Rakenteluajan puute ja huono osto tuuri kisoista takasi kalustottaman ajan.. Hieman suunnitelmia myцs sotki kylдkisa kilpuriksi tehty Sierran kaupanmeno jo ensimmдisessд kisassa, joten ajelut sillд olivat vдhissд. Vaihtokaupassa tuli kyllд varsin hyvд yksilц, jolla ajettiinkin Pellos huonolla menestyksellд. Muuten kyllд autoja koitettiin joka kisasta, huonolla tдrpillд.

Yksi pilari saavutettiin kun Sprinttiд kдvin rykдiseen Syцtteellд, ja kyllд oli mukavaa. Tдtд tullaan harrastamaan jatkossakin. Se on saletti. 

Kaksi autoa on valmistumassa nyt ensi kevддksi, joten eikцhдn niistд saada jotain aikaan. Toinen onkin valmis alakerran vaihdolla, toisessa on vдhдn enempi. Lisдksi sprinttiautoon tulee uusi kone yms jдnnдд. Et ei tдssд jддdд lepдileen.

Myцskin yksi maailman mahtavimpia asioita tapahtui tossa syksyllд, kun tyttц syntyi elokuussa. Saadaan nuortenluokkaan vдhдn vauhtia lisдд.. He

Jatko on taas tuttuun tyyliin auki. Syitд on monia, mut yksi tдrkeimpiд tekijцitд on, et kuinka oma yritys lдhtee pyцrimддn, joka osaltaan sanelee harrastusmahdollisuudet ens kaudelle.

Infoa tulee kisakalenterin tдydentymisen muodossa jossain vaiheessa, lumien tulon aikaan.

Nyt tдytyy lдhteд pamperssin vaihtoon, ei kun hyviд syksyjд ja mukavia talli-iltoja!!

Vauhtia etsimдssд H. Leinonen